Det kom ett mail...

.. från min älskade kompis Katarina. Hon hoppades på att det hade kommit en bebis. Tyvärr va jag tvungen att göra henne besviken och maila tillbaka att så inte va fallet. Så tänkte att det är bäst att jag bloggar idag så att ni vet att jag fortfarande har den på insidan.

Hade en skön dag igår med Robin och Filippa. Efter frukosten pysslade dom medans jag diskade. Sen gick vi och hämtade ett stort brev som jag fått. Hade ingen aning om va det va. Så va lite spännande. Dock visade det sig att det va mina nya linser jag beställt några dagar tidigare. Sen blev det en tripp till Inet. Va tvungen att skriva ut en frakthandling Till lunch fick det bli pasta, grillad kyckling och kamben. Skönt att slippa laga ihop nån lunch. En eftermiddagsfika satt också fint. Slapp i soffan, kvällsmat, tv-spel och glass fick avsluta kvällen.

På eftermiddagen satt jag med Filippa när hon skrev ihop ord och namn med bokstäver. Försöker uppmuntra henne att skriva och läsa så mycket jag kan.


Idag är det tungt. Jag har i alla fall orkat gå med Filippa till affären så vi kunde köpa fika. Hon fick själv betala sin kaka. Även träna på sparkcykeln. Försöker träna upp balansen så hon kan cykla på sin cykel utan stödhjul.

Nu ska jag ta tag i lunchlagning. Robin är iväg hela eftermiddagen. Typiskt när orken är lika med noll...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0