Kulturkalas och helgbesök

Igår visste jag att det skulle bli bra väder. Så tog med mig Filippa in till Trädgårdsföreningen där det fanns massa olika barnaktiviteter.

Karusell, som va gratis

och man fick måla med vattenfärg i ett av växthusen, där inne kunde man även testa på knyppling.
Sen mötte vi upp Jeanna och satte oss för att äta lite lunch, fick bli plättar och jordgubbssylt.
Fanns även en teater som Filippa stod och tittade på en stund.
Charlotta och Elsa mötte upp oss, sen kom även Sally, Martin, Vincent och Sallys kompis Åsa och hennes dotter Emma.
Filippa och Emma avslutade med att åka en annan karusell.

Jag och Filippa tog bussen hem och efter bara nån minut kom mamma och pappa, som ska spendera helgen här. Vi åkte och handlade. Filippa blev bara surare och surare. Antagligen för att vi kanske inte fått i oss tillräckligt med mat under dagen. Så köpte thai på hemvägen och efter hon fått i sig fyra portioner så va hon genast på bättre humör.
Värre va det i förmiddags, då va inget bra. Det tar ett tag att lirka fram den glada Filippa igen. Men nu är hon ute med mormor. Skulle cykla till affären och köpa godis. Det är ju trots allt lördag...



Kommentarer
Stina

Tack för att du påminde mig om att det är lördag. Jag har ju köpt godis. Vore synd om jag glömde att äta upp det! = )



Kram/ Stina

2009-08-15 @ 15:48:43
URL: http://stoonen.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0