Lundbybadet och lekparken

Idag va det lite osäkert för hur vädret skulle bli så jag och Filippa kom överens om att vi skulle åka och bada. Har ingen bil hemma så det fick bli Lundbybadet. Vi åt lunch och sen gick vi och tog spårvagnen bort till badet. Det va väldig skön temperatur i mellanbassängen och det va skönt för min rygg att få "sväva" lite. Filippa va väldigt nöjd och tyckte det va kul att plaska runt. Efter 1,5 timma orkade jag inte mer. Då va det dags för dusch och bastu. Filippa passade på att ta med sin handduk in i duschen. Så vi fick dela på min, men det gick bra eftersom vi torkade oss i bastun. Sen begav vi oss hemåt.

När vi kommit hem och tagit det lugnt i nån timma ville Filippa gå ut med dockvagnen och Skrållan. Så det va bara att bege sig ut.

Gick först bort till en lekplats där det finns en häst, sån med fjäder som det finns på typ alla lekparker. Men Filippa tyckte nog det va lite tråkigt så vi begav oss till en större lekplats. Där klättrade hon och hittade en liten kille på typ ett år och hans mamma som hon småpratade lite med.
Nu sover hon gott efter en heldag och jag sitter och känner mig nöjd med att jag orkat med så mkt idag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0