Paraplyvagnar och hallonbladste

Inatt somnade jag nog inte förräns halv två, va ju bara tvungen att kolla på Paradise Hotel Danmark finalen haha Dock va det inte lika roligt när jag vaknade två timmar senare av en dotter som grät. Hon kunde inte sova. Satte på Emil i Lönneberga till henne, men det hjälpte inte heller. Strax före fem tiden sa jag till henne att ta med kudden och komma in till oss. Man försöker orka in i det sista men visste att vi skulle upp kl.8 och då kände jag att jag inte orkade längre. Även fast det inte va till det bästa.
På morgonen körde jag FIlippa till förskolan, åkte hem och åt frukost och sen till MVC. Hon mätte magen, lyssnade på hjärtat och försökte vara förstående. Förstår att det inte är så lätt för dom, men det är inte alltid kul att höra; ja men nu är det nog max två veckor kvar då...
Efter besöket åkte jag hem till Sally. Vincent sov så satt och pratade i köket. Sen blev det matning av Vincent. Vi funderade på va vi ville äta. Sally va lite sugen på hamburgare och ville helst ha BK. Så vi packade in oss i bilen och svängde förbi hemma för att hämta min paraplysulky. Vincent hade ju sovit och vi skulle inte gå så långt.

Vi åt på BK och sen tog vi en promenad till Happyland och sen till Nids4kids. Där fanns en likadan parlaplysulky fast annan färg i den sista affären för bara 299:- så Sally slog till. Det är så skönt att inte alltid behöva ta den stora vagnen när man bara ska in i nån affär eller så. Sen blev det till att hämta FIlippa och släppa av Sally och Vincent hemma hos sig.
När jag kommit hem fick jag mess från Sally att jag glömt hallonbladteet. Typiskt när man vill testa på saker som kanske hjälper. Men när jag kom hem hade Hampus köpt med sig lite saker som fanns med på listan över sätt att sätta igång förlossningen. (Fick en länk av Micke igår till sidan med listan)
Hallonbladste, Ananas och nålar (till akupunktur)

Så nu sitter jag med en mugg te här. Även fast te inte är min starka sida. Ananasen är jag lite skeptisk till. Min tunga kommer inte alltid överens med vissa frukter. Nålarna kanske kan vara bra till nåt annat. Håller mig nog till teet. I alla fall i några dagar. Skulle i alla fall vara bra till andra delen av förlossningen.

Snart ska Robin åka och jobba och jag och Filippa ska ha lite fredagsmys i soffan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0