Bland bongos i Borås Djurpark


Ja ni läste rätt, dessa djur heter Bongo. Strecken va dom mest fascinerande tycker jag. Såg ut som dom dragit frystejp runt hela djuret. Det va ett av dom första djuren vi såg när vi kom in i parken dit vi åkte med Jenny, Hanna och John.
Självklart såg vi massa andra djur. En slapp grävling, lejon, tigrar, elefanter, giraffer...

En struts som lekte kurragömma bakom muren. Sen ville självklart Filippa rida på ponnyhästarna. Hon fick även köpa en liten gosedjurstiger, som under vistelsen i Borås hette Felicia, men när vi kom hem döptes den om till Sara. Sen va det dags att traska ut till bilarna...

... men passade på att stanna en snabbis vid dinosaurierna.

När vi väl kom ut sen så började det att smådugga så vi gick i lagom takt till bilarna. När vi väl hade satt oss. Öppnades himlen. Vilken tur vi hade med vädret.


Kommentarer
hampus

waaaaaah, jag har ju blivit blåst! jag trodde dinosaurierna var utdöda! dit måste jag också åka snart

2009-07-06 @ 19:39:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0