Barnvagn

Barnvagn är en ganska viktig detalj som man måste köpa. Hade en Brio Nova till Filippa när hon va liten, och kommer ihåg att jag tyckte väldigt mkt om den. Så har väl varit lite fast i att jag vill ha en sån nu oxå. Iofs så tycker jag inte att det är nåt fel med det. Kan man få nåt man tyckte om igen så behöver man ju inte leta efter nåt annat.
Har varit inne och kollat en hel del på Blocket, finns en hel del begagnade, men vi fastnade lite vid annonsen från Nids4kids på Backaplan. Dom hade två olika, en med blåa detaljer och en med röda, med mjuklift till för 2995:- Och om man bara behöver lägga till ca1000:- för att få en helt ny och även få garantin, som inte börjar gälla förräns beräknat förlossningsdatum. Sen kom nästa dilemma, Robin tyckte om den med blått och jag tyckte den med rött mest passade till båda könen. Den blåa tyckte jag hade lite lite för mkt blåa detaljer. Till slut kände Robin att det inte va lika viktigt för honom med färgen som det kanske va för mig. Så det blev den röda. Chassit va med böjbart handtag, vilket jag tror passar bättre för oss, och med korg under istället för "tygkorg" som jag har haft lite dålig erfarenhet av. Det enda vi bytte bort på chassit va hjulen, valde luftfyllda som såg mkt mer estetiska ut. Dom andra såg mer ut som stora cykelhjul.
Vi la handpenning på vagnen idag och så får Robin hämta den nån dag i veckan. Då ska jag se till att ta kort så ni får se hur den ser ut. Det känns i alla fall väldigt bra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0