Elsas dop

Idag va det dags för Elsas dop.
Blev väckt av Robin vid halv åtta, som själv somnade om medans jag va klar vaken. Så kände att ingen idé att ligga kvar utan gick upp och började göra mig iordning. Målade naglarna, både fötter och händer, plattade håret som tvättades igår. Skrev en dikt i Elsas dopkort och gjorde lite frukost till mig själv. Strax innan tio väckte jag Robin för att han skulle gå upp och även för att berätta att jag tänkte åka till Backaplan en sväng. Kände mig inte helnöjd med mina skor... men inte hittade jag några där. Åkte sen och hämtade Filippa hos sin pappa så hon fick vara med på Elsas dag. Sen va det hem och äta lite och ta på sig kläderna. Sen in till stan.
Elsa döptes i domkyrkan. Känns nog bra att som vuxen kunna säga att man döptes där. Jag och Jonas syster Linda är faddrar till Elsa så stod längst fram under hela ceremonin.
Charlotta, Elsa och Linda

Efter dopet gick vi till ett hus precis bredvid, Gustavigården, om jag inte minns helt fel. En lokal man kan hyra. Där fick alla plats, vi va ganska så många. Åt en färskpotatissallad och rostbiff, jättegott. Sen öppnades det paket. Elsa fick väldigt mkt fint. Här kommer avslöjandet om mina och det fina kortet som Cina har gjort.
Bara Brio-leksaker

Den dikten jag skrev inuti kortet är skriven av Siv Andersson och heter "Ett Gudbarn" och går så här:

Att få ett litet gudbarn
är en gåva och en ära
- att man är så betrodd
att stå ett liv så nära.

Man länkas till varandra
med ett gudomligt band.
Så själsligt är man nära
fast man bara ses ibland.

Ett gudbarns liv man följer
av omtänksamma skäl.
För man har fått till uppgift
att se till barnets väl.

Och även i det tysta
finns detta alltid kvar
- att man känner något särskilt
för det gudbarn som man har.


Jag tyckte den va väldigt fin. Efter presentöppningen va det dags för kaffe och tårta. Prinsesstårta! Tre tårtor med Elsas tre namn på. Karin Elsa Charlotta. Fanns även jättegoda kolakakor till. Ska nog ge mig på att baka några sånna nån dag.


En väldigt lyckad tillställning enligt mig..


Kommentarer
Anonym

fantsastiskt!

2009-06-29 @ 19:49:08
Charlotta

Ja, det var en lyckad tillställning och tack för all hjälp under middagen och med kaffekokningen :-)och för alla fina presenter samt den fina dikten. Blev förvånad av att Elsas båda gudmödrar hade skrivit en dikt i korten. Hör det till? Tur att jag aldrig blivit gudmor :-)

2009-07-12 @ 14:55:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0