Fyra timmar

Det är hur lång tid jag har spenderat i köket i dag. Robin hade köpt med lax hem från Fiskbilen. Så vi tinade för att göra lunchlådor. Det fick bli wok med lax, scampi, paprika, lök, kantareller och sockerärtor. Den rätten fick Robin ansvar för. Själv gjorde jag piroger med köttfärs, köttfärssås och en ugnsstekt lax med bara lite kryddor på.
Dock gjorde vi ingen pasta eller liknande till, men det är ju lite lättare att få ihop nån annan dag. Hade med mig ett packe nudlar till jobbet en dag, och det va inga problem alls att göra dom i micron.
Känner i alla fall vi va väldigt duktiga som slet, blev dock lämnad ensam i köket efter två timmar... Robin fick ont i ryggen och sen kom Hampus och Jaken för att grilla.
Åt grillad rostbiff med kroketter och gräddfil med gurka och kryddor. Va inte helt fel med mat, även fast man inte blir så hungrig när man spenderar massa tid över grytor och stekpannor.
Skönt i alla fall att slippa behöva fundera på vad man ska ha för lunch. Blir ju även lite billigare att göra det hemma.

Nu är det nog dags för sängen. Ny arbetsvecka imorgon. Får en sommarjobbare i tre veckor. Både för och nackdelar med det. Skönt med nån som kan ta alla tunga saker. Dock jobbigt om det är en som har svårt att sysselsätta sig och bara går efter mig istället. Men det ska nog gå bra.

God natt på er alla!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0