Fyra veckor kvar till semester

Nu är det bara fyra veckor kvar tills jag får gå på semester. Ska bli skönt, orkar ju inte göra så mkt på kvällarna.

I lördags bestämde vi oss för att åka till IKEA. Robin har velat ha en ram till sin bild på bilen som vi skrev ut för ett antal veckor sen. Köpte även en låda till Filippas garderob för underkläder och en spöknattlampa som hon ville ha. Passade på att äta lunchen där. Vissa dagar är det skönt att få det framdukat. Väl utanför kassorna ville jag köpa chokladbollar, dom har ju 6st för 13:- När jag väl står i kassan får jag syn på en liten blå ikea-kasse. Blev helt såld med en gång. Robin sa att jag inte skulle tycka den va lika söt om inte dom stora fanns. Men nu finns ju faktiskt dom stora och den lilla var ursöt. Ett måste. Sen va det lite matshopping som gällde.
Väl hemma så måste ju tavlan hängas upp med en gång. Blev riktigt snyggt. Så har ni vägarna förbi, glöm inte att titta på den.
Vid femtiden kom Robins mor och bror och det skulle grillas fisk. Dom åt fiskspett medans jag valde att ha en stor filébit lax. Sen hade vi även sallad, potatis, rotfruktsgratäng och såser till. Efteråt så va vi ju tvungna att fira nationaldagen med Filippas favoritkaka; dammsugare. Dock i en lite svenskare tappning.


På söndagen åkte Robin iväg och jobbade, medans jag och Filippa städade hennes rum, åt lunch och sen mös i sängen med chokladbollar och Shrek på tv.
Vid fem tiden åkte vi och hämtade Robin och åkte hem till Sally, Martin och Vincent för att äta kvällsmat. Det blev rester från lördagen och hemma gjorda köttbullar, potatis och sås. Synd att jag blir så mätt så fort. Hade kunnat äta mkt mer. TIll efterrätt blev det äpplesmulpaj med vaniljvisp. Smuldegen gjordes med Sallys mjölkfria margarin, men det tyckte inte jag kändes alls. Va jättegott!


Kommentarer
Mia

Det var ju typ styrketräning och spinning jag ägnade mig åt mest innan jag blev på tjocken. MEn men som sagt, det finns ju andra aktiviteter. Ska komma igång med lite simning.

2009-06-09 @ 06:34:11
URL: http://spaaniz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0