Liten utflykt in till stan

Idag hade jag inte jättemkt på jobbet att göra och visste att jag hade en liten rosa pikétröja hemma till Elsa, och så pratar Filippa ofta om lilla söta Elsa, så självklart får vi se till att åka och hälsa på hennes kusin. Gick från jobbet strax innan fem och åkte och hämtade Filippa på dagis. Hon ville gärna åka buss in, och tur va väl det för bilkön på bron va väldigt lång. Väl framme så lekte vi lite med Elsa. Sen lagade Charlotta till lite mat, tacos. Hon fick assistans av Filippa. Det va jättegott, speciellt när man i stort sett inte ätit sen lunch. Filippa åt väldigt mycket, det är så kul att se henne äta. Strax efter sju va det dags att åka hem igen. Först fick jag köpa ett nytt busskort. Hade bara 80 öre kvar på det gamla. Bussen gick vid halv, sen va det promenad hem från hållplatsen. Vi var hemma strax efter åtta. Då fick det bli en liten paus i soffan, sen tandborstning, bokläsning och godnattkram.

Är faktiskt lite stolt över mig själv, då jag ofta efter jobbet är väldigt trött och knappt orkar stå upp när jag kommer hem, att jag såg till att bara inte åka hem utan faktiskt gjorde nåt. Va relativt pigg när jag kom hem, dock lite tung i magen, men det kan man ju leva med.

Har i alla fall haft en skön eftermiddag/kväll, med världens gladaste dotter. Är hon glad är jag glad.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0