Man fastnar lätt...

Satte mig vid datorn för att se om jag kunde hitta nån fin dikt till ett barn. Finns en del, men ingen som jag fastnar för jättemycket. Men är sådär lite hormonell så känner att tårarna tränger fram över alla dom fina dikterna. Fortsatte surfa runt lite och hamnade på namn. Vi har inget namn, varken kille eller tjej, som vi känner väldigt starkt för. Visst har vi en del förslag och idéer men inget som vi båda känner är väldigt bra. Dock är det ju inte alltid så lätt att bestämma sig innan barnet är fött ändå. Så vi får väl se till att gå igenom vilka vi INTE vill ha och se till att ha några att välja bland. Namnet är ju trots allt nåt man lever med hela livet.
Jag är väldigt nöjd med mitt, och tycker om Filippas oxå. Så vill ju gärna ge hennes lillasyster/lillebror ett lika fint.
Nu ska jag ta och surfa vidare på det stora internetet...


Kommentarer
hampus

Jag tycker Styrbjörn ... Det funkar för både tjej och kille. Eller Smörgåsbord. Det är ju ett fint svenskt ord/namn som har slagit igenom kraftigt internationellt också

2009-06-23 @ 10:52:39
Charlotta

På namn har jag ett som jag tycker är fint och som pappa(kent) även gillar om det blir en tjej. Lilly - Vad tror ni funkar det? Esther är också fint. Men kollade på 27 september, det var ju fel. 27 augusti är du väl beräknad till. Men iallafall 27 september. Dagmar - det gillade jag men inte Jonas. :-(

På killsidan kom jag på idag. Att Herman är ju riktigt gulligt och fint och påväg tillbaka känns det som. Dock inte supervanligt ännu...

Måste kolla almanackan för 27 augusti också... Rolf & Raoul.. -MEDIUM :-)

Var något förslag okej iallafall?

2009-07-12 @ 14:46:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0