Havrekakor med rabarber

Idag kom mamma och pappa med denna veckans rabarberleverans.
Micke, min närmaste arbetskollega hittade ett recept på havrekakor och va inte sen med att ge det till mig, och så huslig som jag har blivit det senaste så är jag ju inte sen med att prova.
Hade en lite hjälpreda som va jätteduktig på att rulla degen till bollar och trycka ner rabarber.
Before    after
Dom blev jättegoda och receptet va jättelätt;

1 späd rabarber
150g rumsvarmt smör
1dl socker
2dl havregryn
2dl vetemjöl

Blanda först smör och socker, tillsätt sen havregryn och vetemjöl. Rulla till bollar och tryck ner en bit rabarber.
In i ugnen på 200grader, sen klara.

Skulle kunna äta upp alla själv, men får se till att ta med mig så i alla fall Micke kan få sig några imorgon.


Kommentarer
Michael

Ser bra ut =)

2009-05-12 @ 19:18:42
Mia

jag hittade din blogg!!! mycket trevligt!

2009-05-13 @ 21:06:27
URL: http://spaaniz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0