Rabarber

Igår kom min pappa och lämnade en påse rabarber till mig, och idag bestämde jag mig för att vara duktig och göra nåt annat av dom än dom klassiska smulpajerna.
Så hittade ett recept när man först lägger dom i ugnen i typ 25-30min så dom blir lite lätt kokta och sen häller man marängsmet på och in i ugnen igen.
Den andra fick bli en sockerkaka med nedblandade rabarber.
Med maräng och vanlig sockerkaka 
Kan inte komma på att jag nånsin gjort maräng, den blev riktigt god, men nästa gång kommer den nog bli ännu godare.
Känner mig nöjd med mig själv, passade även på att diska. Så nu får man lov att sätta sig i soffan och bara njuta.


Kommentarer
Cinan

åååå ser riktigt riktigt smarrigt ut! Duktig du är som orka de efter jobbet! Kramis

2009-05-05 @ 22:23:36
URL: http://cinans.blogg.se/
Jeanna

Åh vad gott det ser ut! =)

2009-05-05 @ 22:24:49
spanarn

Meh! Ser ju gör gott ut =)

2009-05-05 @ 23:18:15
Cinan

Kan säga att det var GÖÖÖÖR GÖTT! Måste ha receptet, speciellt på den där marräng tjofräsen som var så smarrig!

2009-05-06 @ 21:18:57
URL: http://cinans.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0