Shopping, bilar och kalas

I torsdags hade Cina sin lediga dag på jobbet så vi hade bestämt sen två månader tillbaka att vi skulle till Ullared.
Hittade mkt fina saker, gillar speciellt mkt Filippas nya gula vårjacka. Jag hoppas bara att hon gillar den lika mkt som jag. Hon verkade lite skeptisk när jag berättade att jag köpt den.
Till lunch fick det bli en calzone, Cinas favorit nere i Ullared.

Va förresten hos barnmorskan på morgonen, allting verkade vara bra. Hon mätte magen och lyssnade på hjärtljuden.

På fredag gick jag och Robin upp klockan tio i tre och då menar jag inte på eftermiddagen.
Åkte upp till Avesta för att mappa hans bil, man va väldigt mör i kroppen efter det, sen låter det ju en del i bilen. Egentligen kanske inte så bra, men vad ska man göra.
När mappningen va klar så åkte vi ner till Moholm, inte jätte långt från Mariestad.
Där va det i lördags ett litet bilevent så man Robin kunde testa lite vad bilen gick för.
Många av killarna va av sk. brats, men jag försökte va lite öppen och inte ha fördomar. Men när dom säger till Robin att problemet som uppstod med bilen kanske försvann om han sov på saken så kände jag att jag va på fel plats.
Dom va så j-la uppe i sig själva så en tiondel vore nog.
Men man får ju bita ihop för Robins skull. Även fast man är bra sugen på att ge dom en rejäl omgång.

Väl hemma i Göteborg igen på lördagen så va det bara att duscha och byta om och sen åka hem till Linda som hade kalas =) Skönt att äntligen få prata med lite vettiga människor. Jag hade köpt en vit väska som hon verkade bli glad över och självklart hade jag stoppat ner några godispåsar.

Idag, söndag, så fick det bli att hämta Filippas nya garderob. Hittade en annons på blocket, bara 125:- Den är 125cm hög och 80cm bred, och ännu bättre är att den är lika djup som en vanlig garderob; 50cm. Så det blev att lägga in hennes kläder i den, och sen va det bara att köra igång med tvätten, den ska ju oxå bli gjord.
Sen blev det till att göra en rejäl städning i badrummet. Så nu luktar det riktigt gott och man vågar släppa in folk där.

Sen har ju både Robins mormor och kusin fyllt år, så dom hade kalas hemma hos Hanna kl18, så är nyss hemkomna därifrån. Utfodrade med hjortrontårtan, goda kakor och tranbärs och fläderbål.
Och imorgon är det dags att hämta Filippa, jag längtar massor!



Kommentarer
Linda

Jag älskar min nya väska, har haft den hela veckan :)



Kram kram

2009-05-12 @ 14:52:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0