Besök på BVC

Idag var vi på BVC för att träffa en läkare och göra 2 månaderskontrollen. Alina vägde 6740g och va 63cm så hon är allt en redig bit. Man blir ganska stel i ryggen av att bära henne, men musklerna byggs väl upp efter hand.
När vi ändå var där så passade vi på att prata om Filippas spruta som hon vägrade att ta för några veckor sen. Filippa fick med sig en spruta hem som hon skulle testa att ge sin docka. Jag vet inte vad jag ska göra för att få henne att inte vara så motsträvig. Jag vet ju att den måste tas och är inte en sån mamma som "tycker synd" om henne. Visst vet jag att det inte är kul med sprutor, men som sagt, ska den tas så ska den. Vi kan ju inte hålla på att åka fram och tillbaka bara för att hon inte kan sitta stilla. Men nu bestämde vi att hon ska ta den efter jul. För om hon ska ta influensavaccinet måste det gå några veckor emellan. Den sprutan har jag heller inte bestämt hur vi ska göra med. Dom skulle i alla fall ha drop-in för den dom närmaste två veckorna så får se till att ställning snarast.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0