Dagarna dom går och går...

Dagarna bara flyter på. Alina är gärna vaken till ett-två tiden på natten och Filippa går ju gärna upp ganska tidigt. Det är okej när hon får åka till förskolan och spendera några timmar där så jag kan sova bort hela förmiddagen bredvid Alina för att sen orka med att umgås med Filippa. Det är svårt att veta vad man ska underhålla henne med. Tur för mig att jag har fått ett sånt redigt barn som klarar av att leka i timmar ensam på sitt rum, att hon klarar av att ta fram nåt till sig själv att äta. Vill ju mer än gärna leka med henne, men att gå upp klockan åtta med ca fem timmars sömn bakom sig håller inte. Jag samlar ihop alla sovtimmar jag kan få och hoppas på att Alina snart bryter sin vakenvana och anpassar sig mer efter oss andra. Det positiva är väl att när Alina väl somnar så sover hon ganska många timmar så natten blir inte så hattig med sömn i alla fall.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0