Lilly Alina Victoria Hansson Antonsson

Nu har vi kommit fram till Alinas fullständiga namn.
Eftersom jag till slut vek mig i kampen om efternamnet så har jag haft mer att säga till om med förnamn. Självklart lät jag inte henne vara utan Hansson så la in det som mellannamn.
För att klargöra detta med namnen så ska man välja förnamn, efternamn och mellannamn. Av förnamnen ska man även peka ut tilltalsnamn.

Historierna bakom förnamnen:

Lilly kommer från min farmor som tyvärr dog långt innan jag föddes. Jag har haft det namnet i bakhuvudet sen innan Filippa föddes, även fast min syster och pappa säkert kommer tro att dom påverkat mig med valet ;-) Sen så är ju även Alina född på Lilly-namnsdagen så det måste ju betyda att det skulle bli så.

Alina vet jag inte vad jag ska skriva om. Vi hade ett antal namn vi båda tyckte om och Robin valde ut två och av dom två valde jag Alina. Vi båda tycker mer och mer om namnet. Det är ju såååå svårt att välja, men skönt när det är gjort och vi hoppas att hon kommer bli nöjd med valet.

Victoria kommer hon få heta för att samma dag som hon är född ringde jag till Filippa för att berätta att hon fått en lillasyster och frågade samtidigt vad hon tyckte att bebisen skulle heta och hon svarade utan att direkt tänka efter Victoria. Det är kanske ett namn jag inte skulle sätta som tilltalsnamn, men pga historien bakom så får hon även det som förnamn.



Kommentarer
Linnea

Det är jättefina namn alla tre, tycker jag. Lilly gillar jag jättemycket! Och det är fint att ta ett namn som finns i släkten =)

2009-10-21 @ 18:32:14
URL: http://parlalinnea.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0