Naturhistoriska Museet

I torsdags spenderade Cina sin lediga dag med oss. Vi började med lunch och sen promenad till Filippas förskola, ner till spårvagnen och in till museet. Jag kan inte minnas att jag har varit där så det va spännande att stilla sin nyfikenhet. Filippa fegade varje gång vi skulle gå in i en ny sal, men eftersom hon hellre gick med oss in än att stå ensam kvar utanför så blev det bättre och bättre.
Finns en burk med inlagda siamesiska tvillingar. Äckligt men fascinerande.
Även alla uppstoppade djur tycker jag är lite läskigt. Jag går runt och tänker hela tiden att dom har levt och att nån har stoppat upp dom. Kommer i alla fall att gå dit igen. Här har ni lite bilder.

Vissa djur var mindre vackrare än andra


Sen åkte vi spårvagn hem och bjöd Cina på våfflor. Jag är glad att hon stannade kvar ett tag trots att jag hade två små gnälliga döttrar.



Kommentarer
Cina

Tack för en kul dag! Jag å Flippen e verkligen snygga på de där sista kortet ;-)

2009-10-24 @ 20:22:13
URL: http://cinans.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0