Våran älskade TV

I våran familj så är tvn en väldigt central del. Vi lyssnar inte så mkt på radion utan våran tv står ofta på. Man slö kollar lite då och då. Nu lever vi ju självklart inte för tvn, men jag hade nog saknat den om nån tog den ifrån mig. Vill inte ha den som barnvakt, men hur skönt är det inte att få dom där två extra timmarnas sömn på morgonen.

Sen tycker ju Robin om att titta på film, tyvärr är inte jag lika intresserad, så det blir inte så många gånger vi tittar. Däremot kan jag ibland faktiskt tycka det är mysigt att sitta bredvid och kolla när han spelar tvspel, men snälla skvallra inte, då kommer han sitta där hela tiden.

Filippa tycker oxå om tvn, men hon tycker även om böcker och så länge hon vill höra någon läsa så kan hon väl få sitta vid tvn. Mycket handlar ju om VAD barnen ser på för program och filmer. Barnkanalen tycker jag om.

Undrar vad för sorts tv-människa Alina kommer att bli?






Kommentarer
Mia

Loke är ett filmfan av rang. men vi måste försöka dra ner lite på det. men visst är det skönt att kunna laga mat eller dammsuga med en film igång. världens bästa barnvakt?

2009-10-05 @ 21:04:07
URL: http://spaaniz.blogg.se/
Linnea

Håller med dig om att det är viktigt VAD barnen ser på, men även HUR barnen ser på TV. Att bara slött titta på TV ger ju egentligen inget annat än avslappning, vilket barnen iofs behöver ibland, men att titta på någonting som får en att fundera och diskutera kring efteråt tror jag är givande för barnen. Jag brukar testa Leo och fråga vad som hänt i programmet osv. Hänger han med i handlingen är han ju relativt aktiv i sitt TV-tittande! Oj, vad långt detta blev... =) Så tycker jag iaf! Kram på er!!

2009-10-06 @ 18:37:37
URL: http://parlalinnea.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0