60-års kalas och vårens första grillning

I lördags bar det som sagt av till Grästorp. Stannade till hos Malin och blev sittandes där, när Robin och barnen som bara svängt iväg för att handla mat kom tillbaka för att hämta mig skickade jag hem dom till mamma och pappa så jag kunde sitta och prata en stund till. Fick gå hem sen men det var ju fint väder och inga problem.

När man har drop-in-kalas så vet man ju inte riktigt hur många det kommer komma och vilken tid. Lite småspännande är det ju alltid. Vi satte oss och åt första omgången kl.14. Olika skinkor och rostbiff, potatisgratäng och en massa god frukt. Hade som tur va en liten tallrik, då slutar man i tid att äta.
Alina somnade snällt i vagnen och sov utomhus. Vi hade verkligen tur med vädret. Vid fyra halvfem tiden droppade en stor hög människor, man försöker hinna med att hälsa på alla. Sen hamnade jag en stund i disken. Filippa och Alina skötte sig bra under hela dagen och kvällen. Möjligen att Alina var lite gnällig men det var ju som sagt ganska många människor där. Dessvärre var jag inte så duktig på att ta kort, i alla fall inte med min kamera. Har tagit desto fler med mamma och pappas så får se om jag kanske kan få lite kort därifrån nån dag. Vi lämnade kalaset vid nio tiden och båda barnen somnade i bilen. Hade hällt i mig massa kaffe så höll mig pigg hela vägen.

I söndags fick det bli lite mys i soffan. Jag och Alina var först upp och låg och tittade på tvn. Sen kom även Filippa upp och ville vara med och mysa med lillasyster.


Vi hade bestämt att vi skulle grilla i söndags. Chilimarinaden måste vara den godaste. Efter att jag kämpat med att få glöd i grillen fick Robin ta över så dukade jag. Det var tyvärr inte tillräckligt varmt för att sitta ute och äta, men gott var det. Hade fått potatisgratäng med oss från pappa som var lika god dagen efter.

Igår var det dags att jobba igen. Det är lite skönt att komma hemifrån en stund. Eftersom Robin hade bilen så fick jag promenera hem. Tur att det har blivit så mycket varmare ute nu.

Idag ska jag ta tag i jättedisken som står i köket. Idag är det även babysim och har lånat en kamera att ha under vattnet så hoppas på några fina undervattenskort på Alina.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0