Dags att börja jobba lite lätt

Imorgon ska jag till jobbet. Det har varit lite splittrade känslor. Dock vet jag ju att när jag kom tillbaka efter mammaledigheten med Filippa så skuttade jag i stort sett runt på jobbet. Många tror ju att det är sååå skönt att gå hemma och vara "ledig". Självklart tycker jag det är underbart att vara hemma med tjejerna, men man behöver ibland vara ifrån för att uppskatta det man har. Jag kommer inte jobba speciellt många timmar i veckan så det känns ändå bra. Robin kommer även vara ledig varannan fredag, den fredagen Filippa är här, så vi kan ha fredagsmys.
En av anledningar som gjorde att jag ville börja jobba lite igen är ju ekonomin. Dom två senaste månaderna har jag i stort sett varit gråtfärdig. Det sägs ju att man får 80% av lönen när man går hemma. Ja eller hur? Tar man ut 5 av 7 dagar i veckan för att få dagarna att räcka lite längre så får man ju typ 58% av lönen. Inte konstigt att inte pengarna räcker till. Vill inte ens tänka på vad lågavlönade går hemma med.
Nu ska jag bara rota fram arbetskläderna och ställa klockan tills imorgon. Filippa har en jättebra förskola som har gått med på att jag ska få ha henne där under mina två arbetsdagar, det är skönt när sånna saker löser sig.
Önska mig lycka till!


Kommentarer
Emily

Ska bli jättekul att ha dig på jobbet imon, var ju inte igår.. VÄLKOMMEN! Kram från mig och Daisy

2010-04-08 @ 21:46:28
URL: http://genetiqua.blogg.se/
Stina

Lycka till!!! = )

2010-04-08 @ 21:50:57
URL: http://stoonen.blogspot.com/
hampus

Joooo, fast det fanns ju en god anledning till att du skuttade runt på jobbet efter mammaledigheten med Filippa; du hade ju fått en ny kollega ;-)

2010-04-09 @ 01:13:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0