En riktig slapparhelg

I helgen har vi inte gjort speciellt mycket. Tanken var i lördags att komma ut en stund men vinden låg ju på ganska rejält så vi hoppade över det. Lördags kvällen spenderades med en hel del tv-spel tillsammans med Hampus, när dom sen skulle kolla på film valde jag att gå och lägga mig.
Igår vid halv åtta tiden tyckte Alina att det var dags att gå upp. Halv nio gick Robin upp för att kolla på Formel 1. Jag gick efter en stund och lade mig igen, slocknade efter en stund men fick bara sova ca.15 minuter innan Alina hade varit gnällig och Robin trodde att det berodde på att hon var trött igen, men jag fick konstatera att det var för att hon var hungrig. Så var det med den sömnen. Hela söndagen gick åt till att försöka hålla mig vaken. Helt sjukligt trött var jag. Somnade tillslut ganska tidigt på kvällen, trots att Robin fortfarande låg vaken och kollade på tv. Det händer inte allt för ofta.
I morse var det dags att gå upp vid halv åtta för att göra mig iordning för jobbet. Tog en dubbelkaffe när jag kom fram. Har ändå hållt mig alldeles lagom pigg idag. Efter jobbet åkte jag hem, bytte kläder och stoppade ner Alina i vagnen och begav mig hem till Ibba och hennes Emilia, som går på samma förskola som Filippa. Hon hämtar Emilia vid ett tiden så tog idag även med sig Filippa, så tjejerna har lekt några timmar på eftermiddag.
Det var väldigt trevligt så vi stannade även på middag och begav oss inte hem förrän närmare sju tiden.
En sväng förbi affären för att inhandla det viktigaste, nu sitter jag här och väntar på att Robin ska komma hem. Förstår inte varför jag inte redan har lagt mig. För det borde jag nog gjort redan för en timma sen.


Två kort från helgen:

Världens gladaste, dock med blåmärke i pannan och en lugg med enstaka stripiga hårstrån. Dessa är nu lite avkortade. Det såg ju ut som hon hade "Robin Hood"-frisyr


En vanlig syn nuförtiden. Alina ståendes på knäna vid soffbordet. I bakgrunden ser ni även vilket spel som spelas flitigt här hemma.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0