Weekend i Grästorp

Eftersom Robin skulle vara borta lördag-söndag så bestämde jag mig för att åka till Grästorp med tjejerna. Vi begav oss iväg när Filippa slutat skolan i fredags. Min vän Camilla hade ljusparty på fredagskvällen så lämnade tjejerna med mormor och morfar och fick några timmar för mig själv (om man nu kan kalla det så).
På lördagen fick Alina vara hemma med morfar och jag, Filippa och mamma begav oss till Trollhättan, kom dit strax före elva när det fortfarande faktiskt var ganska lite med folk, trots löninglördag. Det blev en del shoppande. Filippa fick bl.a en käpphäst som hon spenderade resten av helgen väldigt nära med. Vissa köp är väldigt bra köp.
På eftermiddagen tog mamma med Filippa och Alina ut på promenad så jag fick en stund för mig själv. Dom hade promenerat till stallet, som inte ligger speciellt långt bort.


Filippa och hennes nya vän

Kvällen spenderade jag och tjejerna ensamma då mamma och pappa var bjudna på kräftskiva. När Alina lagt sig tittade jag och Filippa på det nya programmet "Dansfeber". Såg att det inte fått så bra recensioner, men både jag och Filippa tyckte om det. Väldigt underhållande.
På söndagen blev det mest slappande. En promenad till affären fick det bli. Sen spenderades det lite tid ute eftersom det var uppehåll under stor del av söndagen.



Det fanns även en liten häst till Alina, men hon backade av den så fort vi satte upp henne på den.

På eftermiddagen begav vi oss hemåt, var hemma strax efter fem. Robin kom inte hem förräns vi alla gått och lagt oss.
Vi hade i alla fall ett par bra dagar i Grästorp, jag och mina tjejer...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0