Februari

Februari är en av dom största födelsedagsmånaderna i våran familj. Först är det jag den 6:e, dagen efter mig den 7:e har vi lilla Elsa, den 13:e är det Robins mamma, den 16:e min farbror, den 23:e Robin och den 28:e min kusin, sen ska jag inte ta upp dom kompisar som fyller år, men det finns några.
Behöver man säga att man borde vara rik denna månaden? Jag gör allt i min makt för att få Robin att bara rita en teckning till mig. Det betyder i så fall att jag bara behöver rita en teckning tillbaka. Självklart skulle jag vilja köpa hela världen till honom, men när man går hemma och inte får så mycket pengar varje månad så är man tacksam om man kan spara in nånstans. Elsa vill jag absolut inte spara in på. Det är ju hennes absolut första födelsedag och så är hon mitt fadderbarn, men självklart kommer jag inte överdriva shoppingen.
Till helgen är det dags för kalas. Jag har bestämt att jag ska baka själv. Bara där sparar man in en hel del pengar, och det kan vara lite kul att ha gjort nåt själv. Har man inte tid men pengar så ska man självklart sponsra dom som är duktiga och har det som sitt arbete att baka till oss andra.
Jag är inte ute efter en massa paket, jag vill bara att min dag ska bli uppmärksammad.
Att jag ska få sovmorgon, så gott det nu går.
Att få en anledning att umgås med min familj, även fast man kan umgås utan anledning.

Idag har vi i alla fall varit och storhandlat. Tror att jag faktiskt lyckades få med mig det mesta jag behövde. Alina var väldigt trött efter babysimmet idag, hon somnade inte, men satt väldigt tyst i vagnen, och medans Robin körde vagnen sprang jag omkring som en yr höna i affären. Hahaha. Nästa gång ska jag se till att ha med en penna så jag kan stryka över dom saker jag redan plockat.

Nu sover Alina gott i sin säng och jag sitter i soffan och funderar på om det finns nåt jag borde ta tag i. Kommer fram till massa saker men inget jag har lust med, så låtsas nog att jag inte kommer på nåt och fortsätter slappa här i soffan :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0