Lila tånaglar

När jag fyllde år förra året fick jag ett presentkort till Gildaskolan på Avenyn utav Robins mamma. När allt börjat lägga sig efter graviditet och förlossning så ringde jag och bokade tid. Det är inte jättelätt att få en tid men hittade en som passade. I morse 9.15. Jag fick se till att komma upp i tid eftersom Filippa skulle lämnas till förskolan först. Men sen bar det av in till stan. Sönderstressad som jag alltid är när jag har en tid att passa och inte vet hur jag ska få ihop det så kom jag fram ca. 9.10. Jag anmälde mig och tryckte ner mig i soffan mellan tanterna. Dom verkade tro att en åttasitsig soffa var en fyrsitsig. Det tog inte många minuter innan en nätt liten tjej vid namn Karin ropade upp mitt namn. Alla dom som gick där utbildade sig hade uppsatt hår i olika former av knutar, och alla bar dom små vita rockar. Väldigt söta var dom, och det kändes väldigt fräscht att dom inte hade håret utsläppt.
Jag blev invisad i ett rum där det var dags att ta av sig kläderna. Idag är jag glad att jag tog mig tid att raka benen igår, annars hade jag nog bara fokuserat på det. Först var det skrubbning av kroppen som gällde. En snabb dusch för att få av skrubbkrämen och sen blev det ett fotbad. Det om nåt borde man göra oftare. Riktigt skönt. Fick sen fotmassage, och pedikyr. Spenderade 1,5 timma där. Nästa gång ska jag boka en hel förmiddag. Hihihi.
Det var i alla fall en trevlig upplevelse och eftersom det blev lite kvar på presentkortet så har jag ju en anledning att gå tillbaka. Funderar på nån ansiktsbehandling, listan kan iofs göras lång.

Nu sitter jag i alla fall här hemma och känner mig fräsch med nymålade lila tånaglar =D



Kommentarer
Jeanna

åh vad mysigt det verkade.. man skulle unna sig sånt där oftare!

2010-02-15 @ 22:37:30
Stina

Mysigt!

Jag kanske oxå ska kladda på mig lite lila nagellack ; )

2010-02-16 @ 12:32:38
URL: http://stoonen.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0