Två kalas och en tjejkväll

I fredags hade jag en liten tjejkväll här hemma. Jag kände för nån månad sen att det skulle ju passa bra i samband med min födelsedag. Dock berättade jag inte för alla att jag fyllde år, för det var inte presenter och sånt jag var ute efter utan bara att få träffa alla. Man känner sig ju ibland lite utanför när man inte arbetar. Vi blev tillslut åtta tjejer. Jag, Stina, Cina, Emily, Jessica, Sally, Jennifer och Jeanna. Inte att förglömma så var ju även Alina med.
Jag hade till kvällen gjort smördegsknyten med fetaost och pesto, tunnbrödsrullar med tonfiskröra och lite bakeupbröd. Tror att det gick hem hos dom flesta. Tyvärr har jag inte så många kort från denna kvällen. Men jag hade i alla fall väldigt kul.

På lördagen åkte jag och Robin in till stan för att hämta hans telefon som hade blivit fixad. Den hade på fredagen bara inte velat starta. Jätteskumt, men som sagt var den nu fixad. Vi passade även på att köpa med oss lite lunchmat hem bestående av färsk pasta och en jättegod sås till.
Klockan tre var det dags för kalas. Jag hade bakat en cheesecake och en mjölkchokladtårta som finns med i den tidigare nämnda boken "Baka med barn". Den kan jag verkligen rekommendera. Börjar redan fundera på att göra den med vit choklad nästa gång.
Eftersom Elsa fyllde år igår så stannade min mamma och pappa kvar hos oss lördag till söndag. Jag och Robin passade då på att gå ut och äta lite. Det fick bli Meze. Tur att man hade ringt och bokat bord, det var väldigt fullt när vi kom. Men det var väldigt skönt att komma ut och framför allt att få i sig mat. Det får ju inte gå för många timmar emellan.

Igår va det då dags för Elsa ett års kalas.

Paketöppning


En gräddtårta och en chokladtårta, chokladen var syndigt god.


Elsa verkade tycka om gräddtårtan i alla fall


Alina var lite avundsjuk så fick en egen sked att tugga på.

När vi kom hem så fanns det inte mycket ork kvar i kroppen så jag och Robin passade på att kolla på film. Först på en rysare, My Bloody Valentine. Den gick att kolla på i 3D, men jag tyckte det kändes bäst att kolla på den i 2D, jag vill ju liksom inte ha det upp i ansiktet. Robin hade hyrt tre filmer så vi kollade på en i sovrummet också innan det var dags att sova. Baksmällan. Den var riktigt rolig. Skulle jag nog kunna se fler gånger.

Idag kommer Filippa hem så jag tänkte att vi skulle ha ett litet minikalas för mig så vi har uppmärksammat, mest för Filippas skull, att jag har fyllt år.
Men först ska jag se till att få i mig lite frukost. Bättre sent än aldrig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0