Närkontakt med en omänsklig varelse

Igår morse var vi, som jag nämnt tidigare, på frukost hemma hos Jennifer. Hon har en liten hund som heter Embla. Jag kan inte påstå att jag har hundskräck men jag är ganska så reserverad när det gäller hundar. Embla är av den otroligt snälla varianten så jag har inga problem att ha henne i närheten. Filippa däremot skrek i högan sky en annan dag när vi mötte en liten liten hund. Hon påstod att den såg så arg ut, visade tänderna.
Mot Embla var hon reserverad men förstod nog till slut att hon är väldigt snäll.
Alina däremot hade inga problem alls med att det låg en hund bredvid henne. Dom låg och mös med en varsin leksak att bita på.

När vi gick därifrån sa Filippa att nästa gång vi är hos mormor och morfar så får vi hälsa på där igen och det får vi ju verkligen göra. Använda det som hundterapi.

När jag såg dom två ligga på golvet slog jag mig till minnes att jag nog har ett kort på Filippa och hennes farbrors hund Zazzi på ett kort. Hittade det :-)

Jag och Jennifer ses inte allt för ofta, men det enda nyårslöftet hon och jag gav var att vi skulle se till att ses lite oftare. Ett löfte som jag verkligen inte vill bryta.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0