Rekord och hemmagjorda hamburgare

Idag var det lite shopping som skulle utföras. Jag och Filippa stack iväg till Ikea. Filippa ville självklart inte gå med mig inne i affären. För henne är att åka till Ikea att äta mat och att få leka i "Småland". Denna gången åt vi dock inte, men hon lämnades in i lekrummet. Jag ville gärna ha allt betalat och klart innan jag hämtade henne så spenderade bara tid på nedre plan. Plockade åt mig allt jag behövde och ställde mig i kassakön. Brukar ta kassan där man skannar själv och betalar med kort, men eftersom jag bara hade kontanter fick jag ställa mig i den vanliga kassakön. När jag hade packat ner allt insåg jag att det endast gått en halvtimma sen jag lämnade in Filippa. Wohoo! Supershopping på hög nivå. Så kort tid har jag aldrig klarat Ikea på.
Vidare gick vår färd till banken för att göra lite insättningar och sen ner till Willys för att kompletera upp nötfärsen till dagens lunch. Haha, Robin tycker alltid att det låtar som jag säger fashion istället för färsen.
Innan vi stack hemåt skulle vi lämna av lite saker till Sally som ska ha kalas för sin lille Vincent på lördag. Det första på en hel rad kalas nu under februari.

Hemkomst, uppackning av alla varor och dags att ta tag i maten. Jag kände hur hungrig jag blivit av shoppingen. Hade ju dock bara varit hemifrån i strax över två timmar. Hemmagjorda hamburgare blev det. Dom blev riktigt bra. Man vet ju aldrig om dom kommer bli för torra eller inte, men jag blev riktigt nöjd. Jag och Robin konstaterade att vi borde göra det oftare.
Nu ska jag nog spendera resten av kvällen i viloläge i soffan. Det känns hyffsat städat hemma och disken är gjord. Kan inte bli mycket bättre =D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0