Sover inte barnen så sover inte mamma

Det måste vara nåt i kroppen som gör att man som mamma inte kan somna förräns barnen sover (om man verkligen inte är dödstrött). Alina somnade igår tidigt, redan vid åtta-halv nio. Hon som alltid brukar vara vaken till tolv tiden. Filippa somnade strax efter nio. Alina vaknade till vid tolv för att äta, jag lyckades lyfta över henne från sin säng till våran och hon somnade om direkt efter måltiden. Sen började det...
Filippa vaknade vid två tiden. Jag satte på cd-skivan hon lyssnade på igen. Två timmar senare var det dags igen, men då var det inte lika lätt. Hon fick lägga sig inne hos oss, men det var för mörkt. Hon var nog egentligen bara för trött för att orka göra nåt, men sa själv att hon var pigg. Efter mer än en timma så satte jag till slut på en film i hennes rum och gick och lade mig. Dock kan man ju inte somna om med en gång om man spenderat en timme uppe. Slocknade nog till slut vid halv sex. Klockan sex vaknar Alina och gnyr och vill ha lite påfyllning i magen. Inte konstigt att man inte känner sig utvilad. Har även åkt på en förkylning. Jag är väldigt väldigt sällan sjuk, men när jag är förkyld känns det. Sätter sig på halsen och det ena ögat klibbas varje natt igen. Nu är det dags för frukost och en stor kopp kaffe, som både ska lena halsen och pigga upp mig.


Kommentarer
Mia

Film är verkligen den bästa barnvakten. Det bara är så..

2010-01-02 @ 11:14:09
URL: http://spaaniz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0