Tankarna bara flödar

Jag går ofta runt här hemma och tänker på vad jag kan blogga om. Inte att jag letar ämnen, men att jag har en tanke, åsikt etc. som jag gärna vill dela med mig av. Men när jag väl sätter mig vid datorn så glöms dom tankarna av.
Bland annat nu, med tanke på katastrofen i Haiti, så har jag och min jobbarkompis Micke vid tidigare händelser haft en del diskussioner om att när nåt sånt händer så blir det ibland en "tävling" om vem som känner nån eller känner nån som känner nån, och den som har den närmsta kontakten med nån drabbad "vinner". Första gången jag kan komma ihåg att jag kom i kontakt med fenomenet var när brandkatastrofen här på Hisingen hände. Jag gick då i gymnasiet och man hörde ju hela tiden folk som pratade om det. Jag är glad att jag inte kände nån som dog där och att ingen av mina vänner var på den festen, men jag tycker väldigt synd om dom som blev drabbade. Men jag kan fortfarande komma ihåg hur snacket gick i klassen. Känner inte nån med anknytning till Haiti, eller ens nån som nån gång har varit där. Jag är tacksam att jag lever här och nu. 
Är det nån mer en vi som har reflekterat över detta faktum?

Nåt jag saknar med jobbet är dom stunder när jag och Micke kommer in i diskussioner om allt mellan himmel och jord. Han är nog en av dom mest allvetande människor jag vet. Jag har nog lärt mig en hel del av honom, han har förhoppningsvis lärt sig en hel del av mig med ;-)

Nu ska jag fortsätta kolla på Lyxfällan och glädjas åt att jag, även fast jag inte kan köpa allt jag vill, har pengar över varje månad.


Kommentarer
Stina

Micke vet allt, så är det bara = )



Kanske är anknytningen till en viss händelse nyckeln till förståelse? Människan har ett behov av att förstå varför saker och ting sker, även fast de inte alltid går att förklara.



Oj, nu blev det djupt och snurrigt... = )

2010-01-21 @ 16:03:46
URL: http://stoonen.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0