Danmarksresan

Igår bar det som tidigare skrivet av till Danmark och Fredrikshamn.
Incheckningen gick bra och vi gick ombord.
Filippa var väldigt spänd på hur det skulle vara i Danmark.

På väg ombord

Väl ombord blev det lek och frukost. Alina passade även på att sova en stund.


Vi gick efter Alinas sömn upp till ett större lek och spelrum. Jag lämnade Alina med Robin för att leta efter Hampus och Filippa, som jag hittade i ett rum med böcker. Vi lyssnade klart på boken Hampus läste och begav oss sen tillbaka. Självklart hade Robin plockat ihop nästa alla stora legobitar och byggt ett högt torn.


Sen var det dags för avstigning och en promenad bort till Fredrikshamns badhotell. Filippa frågade på vägen av båten om människorna i Danmark var mörka. Söt hon är. I gången från färjan frågade Filippa om nästan alla vi såg utanför om dom pratade danska. Det var otroligt kul att få vara med henne första gången utomlands.

Inne på badet var det jättemysigt. Det fanns en "sandstrand" så man kunde vada ut i vattnet och en jättevarm grund bassäng till dom minsta. Ni kan läsa mer om vattenlandet här.
Efter ca 2,5 timma var det dags för matpaus. Vi gick till hotellets restaurang men insåg att vi inte var så sugna på det som erbjöds så vi begav oss ut istället. För min del fick det bli pasta. Kanske ingen större upplevelse men det fyllde ut magen. Alina slocknade i vagnen. Mycket förståeligt efter allt badande.

Efter maten fick det bli glasspaus.


Tillbaks till badet sen. I slutet gick jag och hämtade kameran så jag kunde dokumentera lite. Dock ville inte batteriet vara med lika länge som jag ville att det skulle vara men några kort fick jag allt.


På badet fanns även en jättedjup bassäng som vi andra kunde titta in i. Där hoppade Robin ner.


När det var slutbadat begav vi oss ut på byn och åt lite pizza. Detta visade sig dock inte vara till våran fördel för när vi kom fram till färjan hade gaten stängts. Jag fick en olust känsla i kroppen av att jag skulle behöva ha barnen sittandes och vänta på att nästa färja skulle åka hem. Men en väldigt snäll besättning släppte ombord oss. Dock var det ju inte jättekul när dom ropade ut att färjan avgick 7 minuter senare än planerat.

Ombord hittade vi en soffa att slå oss ner i. Alina slocknade efter en flaska välling och Filippa hittade en kompis som hon lekte med i tre timmar. Lite godisshopping och lite spel fick det bli.

Alla slocknade väldigt fort när vi väl kom hem sen. Filippa sov nästan till nio idag. Alina vaknade strax innan åtta. Hon hade ju sovit hela båtresan hem och var ju inte vaken längre än vad hon brukar. Så idag är det väl lite extra segt här hemma. Men man måste ju få lov att ta det lite lugnt ibland.
Är i alla fall jättenöjd med resan. Kul att få komma ut och hitta på nåt nytt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0