Dagen idag

Dagen idag började med en liten sovmorgon. Sen blev det grötfrukost för hela familjen. Jag och Filippa begav oss sen av till Nossebro för marknad. Har varit sugen på att åka dit ett tag nu. Vi var där, vad jag kommer ihåg, några gånger när jag var liten och den marknaden är väldigt stor. För nostalgin köpte jag en strut med salta, sura och syrliga karameller. När jag var lite fick man dom i ett lite större plaströr, men antar att dom har bytt av ekonomiska och miljövänliga skäl. Filippa köpte marknadsnougat och en liten porslinshäst. Jag hittade även sellerisalt som jag letat efter ett tag. Det är väldigt gott att ha på bostongurkan när man äter korv med bröd.

Nån mer än jag som kommer ihåg dessa?

När vi kom hem var det dags för lunch. Sen blev det till att ta en liten fika och börja packa in i bilen. Vi begav oss ut till Hyringa för att hälsa på Camilla och barnen, Sanna och Adam.

Alina var tvungen att fylla på magen innan bilresan skulle gå hem till Göteborg igen


Filippa på Camillas härliga tomt (Adam och Sanna långt bort i bakgrunden)

Vi packade sen in oss i bilen och åkte och sa hej då till mamma som hade kommit hem från jobbet. Hemresan gick galant, Alina sov största delen av vägen och Filippa vilade och gav inte så mycket väsen ifrån sig.

Nu ligger tjejerna i sina sängar och jag sitter och väntar på att mitt stora hjärta ska komma hem. Känner mig inte så trött trots den långa dagen, men det kommer väl som en smäll i skallen om en stund.



Kommentarer
Millis

Bra att det gick smidigt hem! Kul att du fick med all bråte utanför huset på korten! hahaha Senare i sommar hoppas jag att tomten e klar runt huset! =)

2010-07-01 @ 09:27:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0