Hur ska man resonera?

Jag gick och lade mig för en stund sen. Jag försökte slappna av men det gick inte så bra, för grannen har fest. Har ingen aning om hur många dom är men det är ett jävla kackel. Man ligger och känner sig mer och mer irriterad. Jag vill inte vara den där grannen som knackar i väggen, men hur mycket ska man tåla. Efter kl.23 är det väl sagt att man ska vara tyst, eller?
Jag satte en gräns förut att vid halv ett så traskar jag nog över och säger ifrån. Hennes vardagsrum ligger vägg i vägg med vårat sovrum. I vårat vardagsrum stör man sig inte. Men jag börjar bli lite trött på musiken som spelas och på dom högljudda rösterna.
Men jag vill ju också kunna ha fest nån gång utan att grannarna ska klaga. Det handlar ju om att ge och ta.
Jag önskar att min alfahanne var hemma och kunde rädda sin flock från detta skönhetssömns förstörande irritationsmoment.
Nu ska jag andas och räkna till tio och gå in och lägga mig igen och hålla tummarna för att människorna tänker bege sig in till stan och inte ha en hemmafest till fyra i natt. Det kommer jag aldrig palla.

God natt på er alla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0