Möjligen att jag blev onödigt arg...

Förra lördagen tog jag mig tid för att åka till Kortedala för att säga upp mitt träningskort. Jag har känt att det inte blivit använt som det borde och just nu känns det som onödiga pengar att lägga ut varje månad. Hampus var snäll och höll mig sällskap. När jag kommer fram meddelar tjejen som står där att hon inte har behörighet för att lämna ut lappen som måste skrivas på för att säga upp. Detta är alltså den 29 maj och det är ju inte speciellt många dagar kvar till månadsskiftet. En behörig person skulle inte komma in förräns kl.13 och jag hade inte lust att vänta där i två timmar. Kortedala ligger ju inte direkt på vägen till nånting för mig heller. Så det var lite frustrerande eftersom jag visste att jag skulle få åka dit igen. Med lite tappat hopp gav jag upp det för ett tag. Man orkar ju inte alltid.
Idag hade jag och Robin bestämt att vi skulle ta tag i det och bege oss upp. För att inte hamna i samma situation så ringde Robin för att kolla så behörig personal fanns på plats. Han fick svaret att det inte skulle komma in nån förräns halv fyra. Så då var det ju kört idag. Dock sa Robin att jag faktiskt varit inne för ett tag sen men att jag inte kunde säga upp det då heller. Tjejen som stod där när jag var inne sa även att beroende på vilken tid i månaden man kommer in så har man 2 eller 3 månaders uppsägningstid. Tjejen idag säger att det är den första som gäller som brytdatum. Jag påpekar att den andra tjejen sa ju faktiskt nåt annat, men tjej nr.2 säger att det står ju i mitt avtal att det är den första som gäller. Jag skakar mer och mer och känner att tårarna är bra nära. Jag säger att det står ju ingenstans i mitt avtal att det måste finnas behörig personal på plats för att jag ska kunna säga upp kortet. Säger även att en kompis till mig skulle få ett uppsägningsavtal skickat hem till sig, men då får jag bara ett fnys i örat. Sen gjorde jag nåt som jag sällan gör, jag sa; det blir säkert bra tack och hej. Och sen lade jag på. Jag vill inte vara en sån störig person, men detta gör mig otroligt ledsen att folk inte kan vara tillmötesgående. För självklart antecknas det inte att jag var inne den 29:de så jag får ju en extra månad.
Detta förstörde i alla fall en stor del av min dag. Jag hoppas att den där killen som är behörig och skulle jobba hela dagen imorgon inte är sjuk, för då vet jag inte vad jag gör.


Kommentarer
Stina

Vilka puckon! Kolla med Konsumentverket om de verkligen får hitta på sina egna regler på det här sättet!

2010-06-09 @ 07:55:45
URL: http://stoonen.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0