Vardagsmat

Jag har förärats med en pappa som gärna tar på sig oömma kläder och traskar ut i skogen för att leta efter svamp. Sen att han ibland plockar mer än dom kan äta gör ju inte mig mindre glad. Jag har alltid växt upp med kantareller och kan inte förstå att det kan vara så dyrt.
Idag plockade jag fram en av alla mina påsar i frysen och stekte upp fläskfile och la i en ugnsform och hällde över kantarellsås. Till detta kokte jag potatis, färsk. Och nu sitter jag bara här och njuter. Detta är en rätt som jag väldigt ofta får när jag kommer hem till mamma och pappa, men inte är jag ledsen för det. Det kommer nog aldrig att bli tröttsamt.

När vi ändå pratar om mat så kan jag berätta att igår var jag och tjejerna hemma hos en av Filippas simkompisar och hennes familj. Där bjöds det på plättar och pannkakor med glass, grädde, sylt, socker och färska jordgubbar. Fick även hemmagjord flädersaft som var gudomligt god.

Imorgon tänkte jag ge mig på en av mina favoriträttar, kycklingpaj. Denna brukar jag vanligtvis få gjord av min snälla mamma, men det kanske är dags att försöka sig på det själv.

Ha en skön dag alla, och glöm inte att äta massa god mat!


Kommentarer
Cina

mmm blir hungrig! =)

2010-06-18 @ 20:06:09
URL: http://cinanas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0