En liten roadtrip

Igår åkte jag, Robin och Alina iväg mot Uddevalla. Vi hade beställt en köttlåda från min pappas barndomskompis. För er som är intresserade finns det mer att läsa här. Alina satt snällt och lydigt i bilen, in med köttet i bilen och vända och åka hem igen. Vi släppte av Robin så han kunde bli upplockad av sina kollegor. Sen skulle jag åka hem. Det gick väl lite sådär kan man väl säga. Först kunde man bara köra åt fel håll från macken där vi släppt av honom. Fick göra en u-sväng där man kanske inte borde göra det. Sen när jag kört en bit på 45:an så var det dags för ett godståg att korsa körbanan. Det gick ju inte vidare fort. Men men. Körde vidare, solen i ögonen, missade nerfarten till tunneln. Gaah! Bara att fortsätta in mot centralen och ta lilla bron istället. Men det är väl så när man inte är så bra på stan. När jag väl var hemma så fick en fruktansvärd huvudvärk och orkade inte ens lyfta upp huvudet från kudden. Men det får nästa blogginlägg handla om. Robin fick hämta kartongen i bilen när han kom hem, och idag kom Robins pappa hit så köttet blev uppdelat. Jag höll mig ifrån köket vid det tillfället så jag hoppas att båda parter var nöjda. Alina var glad, dock lämnade hon ett litet minne på farfars skjorta. Idag blir det pannbiff till lunch. Hoppas att jag slipper göra dessa.


Alina i bilen, strålande solsken


Lyckades få en bild på det otroligt snabba tåget


En massa kött var det, nötfärs i mängder har vi nu  =D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0