När inte pengarna räcker till

Denna månaden blev inte riktigt som jag tänkt mig i stort varenda krona gick till räkningar. Sånt är skittråkigt. Självklart har jag sparade pengar, men det är ju inte jättekul att snylta på dom. Usch nä... vill inte ens tänka på pengar denna månaden.
Kommer ni ihåg att jag skrev om alla strl.80 kläder jag inte hittade? Min mamma ringde efter det inlägget och sa att Filippa nog inte hade så mycket i den storleken, att hon antagligen hoppade över den storleken. Alina är fortfarande en 74, men en lite rundare sådan, så många av 74 kläderna är lite trånga. Alina har en hel del 80-kläder, men det är mest byxor och tjockare tröjor och eftersom hon äter och kladdar så går det ju åt en hel del tunna tröjor och bodysar. Det roliga i detta inlägg är att när Alina föddes så fick vi ett presentkort på Polarn o Pyret av Robins jobb och i en av påsarna man fick på BB fanns det en rabattcheck på 15% där. Som ni flesta vet så är det inte jättebilliga kläder där, men får man presentkort så blir det genast mycket roligare. Så idag begav vi oss till Allum och shoppade.


Tre tröjor och en body fick det bli

Det är väldigt svårt att välja när det finns så otroligt mycket fint. En gul body kändes i alla fall rätt nu inför påsken och våren och den prickiga tröjan kunde jag inte låta bli, funderar på att gå tillbaka och köpa en likadan till Filippa.
Vi får tacka dom snälla grabbarna för presentkortet!



Kommentarer
Cina

så söta! Gilla den prickiga och randiga mest, den va såååå fräck!

2010-03-31 @ 20:18:37
URL: http://cinanas.blogg.se/
Lina

Pengar borde man få i allmänhet hela tiden, inte bara en gång i månaden utan när man behöver. mitt konto är tomt och de är två veckor tilllön.. =(

Presentkort är roligt att handla för.. =) slippa betala själv.

P&K

2010-04-01 @ 10:12:26
URL: http://lina87.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0