Trött bebis - Trött mamma

Idag har Alina varit på babysim, när hon och Robin kom hem hann jag inte ens säga hej till henne innan hon låg och sov i sin säng. Lite mer än tre timmar senare, för en halvtimma sen, insåg jag att det nog var dags att väcka henne. Hon hade nog kunnat sova ett tag till. Jätteskönt för mig. Jag har hunnit med en hel del, men kanske inte lika kul ikväll när hon aldrig kommer vilja somna. Så det var bara att väcka henne och hoppas på en glad tjej resten av kvällen.

Idag har jag gått och hämtat Filippa. Skönt att komma ut, men vi hade ju även ett BVCbesök på agendan. Filippas 5,5-års kontroll. Hon var ju på en i slutet av förra året, men då blev ju inte sprutan tagen. Idag blev den det. Efter ett nervöst uppträdande så satt ändå Filippa väldigt stilla i mitt knä men gav däremot ifrån sig ett gallskrik när sprutan togs. Jag tittade inte jag heller. Tycker verkligen inte om sprutor. Men barnmorskan sa att det var Filippas sista på läääääänge och vi tar henne på orden.

Ikväll blir det Dejting i mörkret och Desperata hemmafruar. Tittar nog även på serien efter det: Cougar town. Kollade förra veckan och tyckte mycket om den.

Fortsatt trevlig vecka på er alla och hoppas att vi får vara friska under våren!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0