Det finns bra dagar och den finns dåliga dagar

Idag skulle jag nog kategorisera dagen som mindre bra. Även fast det inte var min Filippa-vecka så skulle jag ha henne måndag-tisdag och ev. onsdag. Det berodde sig lite på hur hennes pappa jobbade. Var helt inställd på att hämta henne idag, men fick ett mess vid lunch att jag inte behövde det. Detta gjorde mig glad, för Filippas skull, och lite ledsen för min egen skull. Jag hade ju inte sagt sådär riktigt hej då till henne på morgonen för jag var helt hundra på att få hämta henne. Det som gör mig lite extra ledsen är att hon fyller år imorgon och jag ville gärna ge henne lite frukost på sängen, men man får ju inte alltid som man vill här i livet.

Något mer som tynger min dag är att jag ibland kan känna att jag inte riktigt har den där kompisen som man ringer på natten när man bara behöver prata. Jag har jättemånga fina vänner som ställer upp på mig, men jag saknar ibland den där lilla extra. Detta kan göra mig ledsen för min egen skull, jag kan känna mig väldigt ensam vissa stunder. Nu tänker jag ju inte på det dagligen, men det dyker upp ibland, speciellt på sånna här dagar när mycket pekar neråt.

Men imorgon är en ny dag så då börjar jag om på nytt. Ska på lunchen åka hem till Tessan och hennes fina barn, det ska bli väldigt kul.

Idag får det nog bli i säng tidigt och titta på femmans "tjejkväll". Det kan nog liva upp min dag.


Kommentarer
Millis

JOHANNA, ring mig när du vill!!!! Massa kramar!!!!

2010-06-02 @ 15:48:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0