När saknaden faller på...

Just nu sitter jag i soffan. Surfar lite, tittar lite på tv, har ätit lite mat, tar det bara allmänt lugnt. Ska iväg på 30års fest ikväll, så laddar lite. Men det är nåt som saknas. Mina små hjärtan är inte hemma. Tycker hela tiden att jag hör Alina vakna till inne i sin säng, men kommer på att hon inte är hemma. Filippa är ju inte hemma varannan vecka, men varje vecka när jag inte har henne är det ändå lika tungt att inte få ha henne hemma.
Alla föräldrar behöver en paus från sina barn, men sitter man som jag gör nu så kommer saknaden fram väldigt starkt. Man saknar sköna kommentarer från Filippa och Alina som ska pilla på allt och lite till, gärna stoppa det i munnen också. Jag vet att dom har det bra och jag vill inte missa festen ikväll. Jag får ju se Alina imorgon igen och Filippa på måndag. Jag ska nog ta min bok och lägga mig ner i soffan och låta en timma försvinna. Försöka att njuta att lite egentid. Jag försöker se saknaden som nåt positivt. Man uppskattar mer det man har när man får sakna det nångång ibland.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0