Dagens besök på mödravården

Hade som sagt ett besök till MVC på schemat idag. Lite sent kom jag in men barnmorskan var glad i alla fall. Idag skulle det tas nya blodprov. Min barnmorska säger alltid att eftersom jag är så speciell, eftersom jag är Rh-negativ, så får jag lämna ett extra prov. Usch, tycker inte alls om sprutor och nålar. Stick i fingret går bra, men en tjock nål som trycks in i armen är inte lika kul.
Jag har dom senaste två veckorna varit väldigt trött och har trott att det berott på järnet, så har försökt att äta tabletter när jag kommit ihåg. Dock visade proverna idag att det inte är det som är felet. Det är helt enkelt hormonerna som gör att jag känner mig konstant slö. Vila är väl det bästa för det.
När hon mätte magen så fick hon samma resultat som den andra barnmorskan jag hade sist gång. Men det har nog lite med att dom mäter på olika sätt så hon sa att det inte var nåt att oroa sig för.

Nu är det bara att vänta och vila så gott det går.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0