Datorlös ett tag till...

Jag räknar med att vara ifrån min egen dator ett tag till. När man jobbar på ett datorföretag så vet man hur lång tid det kan ta innan man får tillbaka den. Ingen idé att stressa upp sig. Så nu sitter jag en liten stund vid Robins dator, när tjejerna har lagt sig. Det är faktiskt lite skönt att inte ha datorn. Jag behöver om inte annat än att ta mig tid att bara ta det lugnt, man kan ju bli lite lätt fast i datorn ibland.

Här händer i alla fall en del. I lördags tog vi det lugnt, jag tog en timmes promenad med Alina. Fy vad det kändes i kroppen men väldigt skönt. På kvällen var det kalas för John. God mat och ännu godare cupcakes. Sen fick det bli en film i soffan med Robin... jag och namn på filmer.... hm.... "A-team". Jag är ingen actionälskare men den filmen var faktiskt bra tyckte jag.

På söndag blev det en tripp till Vallda. Först fika med hemmagjorda kärleksmums. Sen god mat, tur att man får äta uppvärmd blåmögelost. Vid två tillfällen skrattade jag så det kom tårar. Min älskade lilla Alina dansade. Hon är underbart underhållande när hon kommer igång, utför dom olika dansdelarna separerat. Först headbangar hon, sen snurrar hon runt, sen går hon lite framåt och böjer på knäna och sen har hon nåt trick med händerna.
Andra gången tårarna kom så måste jag varit rejält trött, för hon satt i faster Sofias knä och fick lov att pilla på hennes Iphone och lilla sötisen har ju lärt sig av pappa att man pekar fint med fingret när man trycker. Det såg så härligt ut.
Igår kväll kom även Filippa hem så det fick bli "Ensam mamma söker" och glass i soffan.

Idag var det meningen att vi skulle hem till en av Filippas gamla förskolekompisar Emilia, men hon hade tyvärr blivit magsjuk. Vi bjöd då hem Alicia, Nellie och Linda som också skulle komma hem till Emilia. Så det blev fullt hus och lek i några timmar här. Alina var helt slutkörd och somnade i min famn strax efter kl.17.

Nu ska jag ta och göra mig iordning för sängen, sen är det dags för "Pensionärsjävlar" hihi, ännu ett program jag har sett fram emot.


Bjuder på ett gammalt kort då jag inte orkar lägga över kort till Robins dator



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0