Det blir inte alltid riktigt som man tänkt sig

Igår hade jag bestämt med Malin att gå på "Kyrkis". Dom hade höstlovsfilm för dom lite större barnen och jag hade turen att pappa var hemma med Alina. Det blev massa mammaprat och fika.
När vi sen kom hem och Alina vaknade efter sovpasset så var hon väldigt snorig. Kanske inte riktigt det mest ultimata när man inte är hemma.

Natten var gnällig och när jag tog över henne till min säng ville hon helst ligga uppepå mig vilket just för tillfället är väldigt obekvämt. Själv verkade jag bara kunna ligga på ena sidan, lade jag mig på andra värkte det i hela magen. Efter en väldigt dålig nattsömn blev man ju ändå tvungen att gå upp. Men min mage ville inte ge sig och jag blev tvungen att ställa in ett besök till en vän, som jag inte träffat på år och dar. Detta hade jag verkligen sett fram emot så det var riktigt surt. Men samtidigt om jag hade blivit dålig och Alina var snorig ville jag ju inte offra om hennes barn skulle bli sjuka. Man undviker ju gärna sånt.

Så dagen har varit väldigt lång. Har försökt att ta det hur lugnt som helst. Filippa fick däremot åka tåg till Vara med mamma. Hon har pratat så länge om att hon vill åka ett riktigt tåg (Lilla stackare, det enda tåg hon kommer ihåg att hon åkt är ett sightseeing-tåg i Lysekil, haha). Jag, pappa och Alina gick till antikhandlaren och kompletterade upp våran servis där hemma. Jag tillhör ju släktet "klumpig till tusen" så några tallrikar har tyvärr tagit stryk. Det var väl ungefär det jag orkade.

Nu mår jag desto bättre men är väldigt trött så ska väl inte stanna uppe allt för länge. Ska bara vänta in kvällens telefonsamtal från mitt hjärta.

Imorgon hoppas jag på lite mer action, men det är ju faktiskt skönt att ta det lite lugnt ibland.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0