Gjort nåt kul i helgen?

Min helg har i alla fall varit ganska så fylld. På gott och ont.
Lördagen började med sovmorgon. Sen ringde Gun och frågade om jag ville hänga med på gospel i Vasa kyrka kl.16, och som Robin sa så behöver jag komma hemifrån lite då och då så tackade ja. Men innan det så samlade jag till slut ihop mig och åkte och handlade. Passade på att springa in på Gina och köpa en ny mössa. Min andra har gått sönder lite. Dock kan jag nu inte hitta den, alldeles spårlöst försvunnen. Jättekonstigt. In i mataffären, köpte massa saker man kan baka med och lite lördagsmys.
Passade sen även på att köpa en dammsugare. Vi har inte haft nån vanlig dammsugare hemma på ca. 3mån så det var änna dags. Min syster hade tipsat mig om ett öppningserbjudande på butiken "Hemma" så det var ju lika bra att slå till.
Väl hemma konstaterade vi att Alina med sina svullna ögon nog behövde till en läkare. Så jag och hon packade in oss i bilen och begav oss till våran jouröppna vårdcentral. EN person var före oss i kön, så skönt. Vi var nog inne hos läkaren max 2 minuter. Han tittade bara på henne och började skriva ett recept. Sen hem igen, lämna av Alina och åka till Apoteket. Kort väntetid, passade även på att köpa nässpray till den lilla tjejen.
Plocka upp mat från två olika restauranger. Robin älskar thai, men när man är gravid med halsbränna så äter man hellre god italiensk pasta. Har öppnat en ny italiensk restaurang ganska när här med massa gott.
Hem och äta, byta kläder. Inse att det är ett faktum att man inte kan knäppa jackan och sen gå till bussen. Kände inte för att ta bilen in till stan.
Jag tyckte det var väldigt mysigt i kyrkan, visst den är stor och det var ganska mycket folk, men ändå så kommer det ett sorts lugn över själen när man befinner sig på en sån plats. Sången tyckte jag var bra, jag hade ju inga förväntningar när det inte var nåt inplanerat.
Sen var det hem igen och mysa med min hjärtan i soffan. Eller... jag bakade en julkaka först medans vi åt lite kvällsmat. Tittade på "Så mycket bättre" och sen var det dags lägga sig.

Idag började jag morgonen med att sätta en deg. Saffransbullar mmmm. Jag har ofta kört med torrjäst men lika ofta (känns det som) har degen inte svällt som jag velat. Så denna gången köpa jag vanlig hederlig jäst. Den är oerhört härlig att ta i tycker jag. Degen svällde nåt enormt så känner mig både nöjd och stolt. Jag trodde det var svårare med sån jäst, men passar nog mig bättre. Så nu ska här bakas bröd nån dag tänkte jag.
Idag har det även städats med våran nya oranga racer dammsugare.
I eftermiddags kom Gun på lite adventsfika. Hade köpt hem ett grönt julte, som hon i butiken även sa skulle lindra halsbränna. Det var ju värt att testa i alla fall.

Nu sitter Robin och spelar mot sina internetpolare på PS3:an och jag funderar seriöst på att lägga mig. Imorgon kommer ju Filippa hem och förhoppningsvis så är Alina ännu bättre än vad hon var idag.

Hoppas att eran helg har varit lika skön.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0