Stolt mamma

Filippa har alltid varit jättesvår att få i allt vad som kallas medicin och pencillin. Jag har försökt med alla medel och det är inte jättekul att behöva tvinga i henne fast det är för hennes eget bästa. Inte ens smaksatt "god" alvedon har fungerat. Kåvepenin är det inte många droppar hon fått i sig av.

Därför blev jag väldigt stolt igår när hon hade ont i hals och öra (inte inflammerat utan snarare förkylningsrelaterat) och jag sa att om hon ville att det skulle bli bättre så behövde hon svälja en tablett. Annars fanns det inte så mycket annat jag kunde göra för henne. Hon tvekade lite men gick ändå med på att testa. Bara av det gjorde hon ett i mina ögon stoooort framsteg. Jag delade en panodil, tabletterna är ju inte jättesmå. Jag sa till henne att hon var tvungen att hälla i sig massa vatten och bara svälja och svälja så skulle den åka ner. Hon tittade på mig och sen stoppade hon den i munnen och drack och drack. Den åkte ner. Jätteduktig var hon. Hon fick även den andra halvan om hon ville testa den. Hon tog med den in till rummet med ett glas vatten. Hon kom upp några gånger under kvällen. Berättade vid ett tillfälle att hon även tagit den andra halvan. Efter många om och men slappnade hon av och somnade i sin säng.

Idag var hon mycket bättre, det var nog bara lite sömn som behövdes. Men hon fick mycket beröm även idag för att hon var så duktig på att svälja tabletten så hädan efter blir det pencillin i tablettform och inte i flytande.



Kommentarer
lina

Johanna.. Vilken fin bebis mage. När va de ni ska få.. :-) ha de kanon. Och du. Du är en bra mamma!!

2010-11-22 @ 22:55:41
URL: http://lina87.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0