En väldigt välfylld dag

Tyvärr började dagen (läs natten) med att Alina vaknade halv fem igen. Efter nån timma fick jag henne att somna om. Kvart över sju ringde klockan för att gå upp och väcka Filippa, men jag orkade bara inte. Tio minuter senare ringde klockan igen. Dessvärre somnade jag om igen och vaknade tjugo i åtta så fick snällt gå upp. Filippa var som tur var påklädd så fick ge henne frukost och sen begav vi oss till skolan. Hem igen, äta frukost, slappa i soffan en halvtimme med Robin, sen var det en stressad påklädning och sminkning för en tur till MVC. Allt såg bra ut. Jag tycker mer och mer om min barnmorska, hon lär mig nåt nytt varje gång. Idag förklarade hon lite bättre vad blodtrycket betyder. Har aldrig riktigt förstått. Kommer kanske inte ihåg det jättebra nu heller men det blev lite klarare i alla fall.
På väg ut därifrån var det ovanligt mycket trafik i trappan och när jag kommer till botten så står det 4-5 sköterskor vid hissen och jag inser att det är nån som ligger på golvet som dom utför första hjälpen på. Jag valde att inte vara nyfiken utan tittade bort. Ville inte veta om det var en man eller kvinna, jag ville heller inte ha på näthinnan en stackars människa som kanske inte överlever. Jag är väldigt glad för mitt val. Jag var inte så skärrad men det kändes ändå lite jobbigt.

Väl på väg därifrån i bilen svänger jag förbi en snabbis hemma, sen bär det av upp till Filippas skola. Hon ska följa med hem till Anna på Me&I-party, eller ja, hon ska leka med hennes dotter Hilda. Jättefina kläder. Dock är ju min plånbok långt ifrån fet så köpte bara en tröja/cardigan till Filippa. Pastasallad och fika fyllde magen fint.
Därifrån tog vi med oss Karro och Pella till Backaplan. Hade gärna kollat lite i affärer men hade inte så mycket tid över. Så det fick bli en snabbis in till Happyland för att köpa en resesäng. Har funderat på det ett tag och idag kom barnbidraget så en del av det fick gå till en säng.

Hemma till halvtre och då var det dags för mat, igen. Kyckling, paprika och ris fyllde ut magen ännu mera. Sen var det på med kläder och packa in oss i bilen för att åka hem till Ibba och Emilia. Där blev det en massa fika. Filippa och Emilia lekte både ute och inne. Alina busade runt med ett kakpaket. Kvällen där avslutades med pizza till dom vuxna och pannkaka till barnen.

Nu är vi hemma igen och det är dags för lite "Bonde söker fru" sen ska jag natta Filippa och lägga mig på sängen. Magen har under dom sista timmarna varit väldigt väldigt spänd. Är antagligen ett tecken på att det är dags att ta det lugnt.

Imorgon blir det inte många knop. Tvätt på eftermiddagen, lite packning inför helgen. Då vi ska till min vän Katarina. Det ska bli kul med en roadtrip med hela familjen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0