Kisande Alina

Alinas senaste grej, som hon ändå hållt på med ett tag, är att kisa. Hon började för ett tag sen när jag sa till henne när hon rörde saker hon inte fick. Jag fick en "kis" tillbaka då. Sen dess gör hon det oftare och oftare. Det är i alla fall leendeframkallande när hon gör så.

Alina gör "kisen" i favorit klätterställning; vagnen.

Ibland när vi är hemma försvinner ofta Alina iväg ut mot köket. Klättra upp på bordet vet vi att hon kan, men det senaste gångerna har det varit vagnen som varit målet. Hon klättrar ofta upp dit med snutte och napp och sätter sig tillrätta.


Idag fick hon med sig den nya hushållsrullen ut i hallen. Det barnet är ofta väldigt lätt att underhålla. Hon satt ett bra tag med rullen. Rullade av papper och då och då ropade hon lite igenom den.

Däremot har hon dom senaste dagarna inte velat sova på eftermiddagarna vilket har gjort att redan vid halv sju tiden blir hon ganska kinkig och trött. Jag har envist hållt henne vaken till halv åtta för att hon inte ska vakna allt för tidigt på morgonen. Idag fick hon lägga sig kvart över sju. Stackaren låg helt utslagen i min famn och kände att det var dumt om hon somnade och sen vaknade till liv innan jag hann lägga in henne.

Nu väntar jag bara på att Robin ska komma hem. Imorgon är det en "Vi-dag", ta dagen som den kommer och ha en kväll för oss själva. Det har inte hänt så ofta det senaste och känns som det är nåt som vi ska ta vara på.



Kommentarer
Karro

Hahaha, min syster kisade alltid mot mig när hon skulle retas, känner igen hela hållningen som Alina har! :)

2010-10-07 @ 20:50:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0