Och hur mår Johanna?

Fick nyss en bloggkommentar från lilla Lina om hur det är med bebismagen. Magen mår bara bra, den växer som den ska och det börjar röra sig lite mer där inne. Idag är det tio veckor kvar tills beräknad förlossning. Nån som vågar satsa på vilken dag den vill ut? Dom tillfällen när jag har lite ro i kroppen och får lov att sitta en stund så slår det mig ibland att vi snart har tre barn i familjen. Det är ett heltids jobb att ha koll på Alina hela dagarna så jag hinner inte med mig själv, samtidigt ser jag inte henne som ett jobbigt barn. Hon är väldigt sällan ledsen. Hon sprider en väldig glädje omkring sig. Det är även underbart att se hur Filippa och Alina sitter och myser i soffan till Bolibompa. Mina tjejer är dom bästa.
Men det var ju magen det var tal om nu...
Var hos barnmorskan i måndags och har nu fått alla tider fram till det är dags. Jag fasar inte direkt för förlossning, den kommer nog gå bra. Jag är mer orolig för hur vi ska lösa det med tjejerna. Vi kanske inte har så mycket tid över att vänta på att nån ska komma hem och passa dom (om det nu sker på natten som sist). Har ju ingen lust att släpa upp två halvt sovande barn. Vi får helt enkelt hoppas att den vill ut på dagen.
Annars mår jag bra, halsbränna från och till men det kan man ju leva med. Känner även av andningen när man går i trappor eller den superbranta backen till Filippas skola, men antagligen med all rätt. Det finns ju en som suger ut en hel del energi av mig.


Och så här stor har jag blivit...

Idag ska Robin ut med sina arbetskamrater så jag ska försöka somna tidigt. Ska bara...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0