Välfylld helg

I lördags tog vi det lugnt på förmiddagen. När Alina vaknat så åkte vi iväg till Åbybadet. Det var fler än vi som ville bada då i alla fall. Väldigt mycket folk, så det gällde att hålla koll på varandra. Två timmar mäktade vi med, sen kände man i hela kroppen att man hade badat. På hemvägen stannade vi på Burger King och åt en sen lunch.
Väl hemma fick det bli vila. Jag och Robin spelade lite spel, Robin somnade iofs ifrån det. Filippa låg och kollade på tv i soffan och Alina fick sova eftermiddagspasset.
När vi vilat färdigt begav vi oss hem till David, Karolina och Pella där vi skulle avnjuta middag. Oxfilé och bakpotatis. Trots att vi ätit ganska så sent så var det gott att få i sig mat. Soppa till förrätt och glass till efterrätt. Sen hade även David införskaffat spelet Uno inför kvällen, så innan alla var helt slut passade vi på att spela lite.

På söndagen sov tjejerna till kl.8 eller... Robin hade ställt sin klocka på fem i åtta för att han skulle kolla på Formel 1, och när han gick upp så vaknade dom till.
På förmiddagen tog vi det lite lugnt, det är oftast skönast att låta Alina sova i sin säng. När hon väl vaknat begav vi oss till Ikea för att inhandla en grind. Vi har kommit fram till att det kan vara bra att dela av lägenheten i två områden då Alina är väldigt snabb och klättrar upp på det mesta. På detta sätt kan man ha lite bättre koll på henne. Även skönt sen när bebisen kommer att jag inte behöver springa efter henne hela tiden. Vi passade även på att äta lunch där. Dock tycker Robin inte det är speciellt kul att gå på Ikea så han i stort sett sprang igenom hela affären så jag kände mig väldigt otillfredställd när vi kom fram till kassorna. En grind och ett paket glas var det enda jag fick med mig ut.
Efter Ikea svängde vi in på mataffären, alltid är det nåt man behöver.
Kvällen spenderades med tv, film och sushi. Hampus kom över en stund och vi avslutade kvällen med film. Jag och filmnamn är inte bästa kompisar, men det var den med alla godingar som Robin uttryckte sig en annan dag.


Jag avslutar med en bild på Alina från gårdagen, hon hade ätit yoghurt med hela ansiktet och smetat av sig i håret. Dock försvinner det ju inte med lite vatten. Det fick bli en dusch innan det var dags att sova.


Kommentarer
Mia

Hade med mig anders till Ikea igår och hade ungefär samma upplevelse som du. Varför tar man med dom egentligen? Får ju absolut ingen hjälp med ideér och inredningstips ändå.

2010-10-11 @ 11:38:47
URL: http://ehrnbecker.blogspot.com
Karro

Kan instämma det där m,ed att det är hopplöst att handla med sambos, en anledning till att jag ska skaffa körkort, då slipper han följa med öht! :) Det ska gå så fortfortfort... :D

2010-10-12 @ 09:26:50
Jeanna

Vilken härlig bild på Alina!! =) Sötaste!!

2010-10-12 @ 22:59:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0