Barnfri för en stund

Idag gick hela familjen upp strax efter sju. Frukosten dukades fram och första tvätthögen slängdes in i maskinen. Jag körde Filippa till skolan och sen var det dags för Robin att ge sig in till stan för att bli klippt. Eftersom inte pengarna flödar i denna familjen så blev jag glatt överraskad när Julia sökte efter en kille som behövde bli klippt (Hon går frisörlinjen). Sånt uppskattas jättemycket. Nästa vecka är det min tur.
Alina sov förmiddag och när Robin var tillbaka tog vi oss lite mellanmål och sen begav sig Robin och Alina till Skatås. Gun ska ta med Alina ut i skogen, tror det är nåt Mulle-liknande. Robin skulle passa på att spela frisbeegolf. Själv blev jag lämnad med tvätten, men den är snart klar.
Dock sitter det ju i ryggmärgen att tro att Alina är hemma. Jag försöker att vara så tyst som möjligt, och jag tycker jag hör henne lite då och då. Eftersom hon inte springer omkring här så antar jag ju att hon ligger inne och sover.
Om knappt en timma ska jag hämta Filippa. Vid tvåtiden kommer väl dom andra två hem och då är det mat och sen matshopping som gäller.
Ikväll kommer det lite tjejer hit, så dagen kanske är mer fylld än vad jag tyckte nyss...

Men nu ska jag ta och vika tvätt...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0